همکاری مشترک در حوزه گاز LPG بین ایران و سنگال

نویسنده خبر : پرسی ایران گاز|چهارشنبه, 12 مهر,1402

  راه های همکاری مشترک در حوزه گاز LPG بین ایران و سنگال در ملاقات با سفیر و مدیر کل وزارت امور خارجه آن کشور بررسی شد.

  در راستای پیگیری سیاست های جدید شرکت پرسی ایران گاز مبنی بر توسعه و تقویت همکاریهای مشترک و دو جانبه گازی در حوزه های بین المللی در روز سه شنبه چهارم مهر 1402 ، آقای مهندس غلامی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره ، آقای مهندس موتورچی عضو موظف هیات مدیره و معاون سرمایه گذاری تجارت بین الملل به اتفاق مدیران ارشد شرکت پرسی ایران گاز با آقای عثمان دیوپ مدیر کل منطقه آسیای وزارت امور خارجه سنگال و آقای نیانگ دیانگ سفیر آن کشور در تهران ملاقات و  راه های همکاری فی مابین را بررسی کردند. در این ملاقات آقای غلامی ضمن بیان ظرفیت ها و توانمندی های گوناگون شرکت پرسی ایران گاز برای طرف سنگالی، آمادگی شرکت را در صورت علاقمندی و درخواست طرف سنگالی و وجود زیربناهای اولیه مورد نیاز در آن کشور اعلام کرد. وی در ادامه گفت این همکاری می تواند به صورت صادرات گاز LPG در صورت صرفه اقتصادی، صادرات سیلندهای گاز در اوزان مختلف، همکاری در ایجاد تاسیسات ذخیره سازی و تاسیسات شارژ سیلندر گاز و همچنین تبادل تجربه و صدور دانش فنی از سوی طرف ایرانی به آن کشور باشد.

آقای مهندس موتورچی در این ملاقات ضمن تاکید بر همکاری عملی طرفین افزود دانش فنی ، مدیریت و تدابیری که از دو سمت اتخاد می‌شود می تواند خیلی موثر و مفید واقع شود.  در ادامه طرف سنگالی ضمن تشکر از برگزاری نشست، اعلام کرد با توجه به کشف معادن بزرگ و قابل توجه اخیر گازی در آن کشور تمامی پیشنهادات مطرح شده از سوی شرکت پرسی ایران گاز مورد نیاز آن کشور می باشد و سنگال از هرگونه همکاری در این حوزه  با ایران استقبال می کند. در ادامه مقرر شد طرف سنگالی اطلاعات فنی کاملی از نیازمندی های گازی آن کشور اعم از ظرفیت مصرفی آن کشور، قیمت تمام شده گاز و اسامی سرمایه گذاران علاقمند سنگالی را در اسرع وقت برای شرکت ارسال نماید.

در پایان؛ طرفین به استفاده از ظرفیت های کمیسیون مشترک همکاری دو کشور تاکید کرده و نسبت به برگزاری نشست وبیناری بین سرمایه‌گذاران و تجار علاقمند سنگالی با مسئولان شرکت و همچنین سفر هیات کارشناسی اعلام آمادگی کردند.


 

 

 

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر