بررسی طرح های توسعه شرکت پرسی ایران گاز با حضور مدیرعامل تاپیکو

نویسنده خبر : پرسی ایران گاز|دوشنبه, 11 اردیبهشت,1402

با حضور مدیر عامل و نایب رییس محترم شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ، طرح های شرکت پرسی ایران گاز برای اجرا در سال 1402 بررسی گردید.

 در روز شنبه نهم اردیبهشت 1402 با حضور آقای دکتر اسم خانی نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل محترم شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ( تاپیکو) ، معاون برنامه‌ریزی وتوسعه، مدیران طرح ها و پروژه ها و مدیر مهندسی تاپیکو و مدیر عامل و مدیران ستادی شرکت پرسی ایران گاز در محل دفتر مرکزی این شرکت، طرح های شرکت برای اجرا در سال 1402 مورد بررسی اجمالی قرار گرفته و رهنمودها و دستورات لازم ارائه گردید.

طبق دستورات مدیر عامل محترم تاپیکو مقرر شد تمامی اقدامات لازم برای عملیاتی نمودن موضوع صادرات گاز‌مایع به کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان از قبیل خرید مخازن مخصوص حمل گاز‌مایع ریلی و جاده‌ای در دستور کار قرار گرفته و به موازات این امر بررسی‌های فنی و اقتصادی به منظور ایجاد ایستگاه‌های ذخیره سازی گاز‌مایع در مبادی مرزی کشور شامل ریمدان، دوغارون و سرخس ، آغاز گردد.

در طرح های مورد بحث اولویت با استفاده از مخازن ذخیره سازی ثابت و تجهیزات فنی مانند پمپ و کمپرسور  مازاد شرکت بوده و این مخازن و تجهیزات باید از تاسیسات‌هایی که به دلیل کاهش فروش گاز مایع در داخل ( ناشی از سیاست های دولت در بخش فرآورده‌های نفتی مایع) زیر ظرفیت فعالیت می‌نمایند، به ایستگاه‌های ذخیره سازی مرزی منتقل گردند.

مقرر شد  طرح‌های در دست مطالعه شرکت در حوزه جمع آوری گازهای مشعل با مدیران طرح ها و پروژه ها و مهندسی تاپیکو مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و همچنین زمین های مازاد شرکت که در کنار پالایشگاه‌های کشور می‌باشند، برای ایجاد پلنت‌های تولید محصولات پایین دستی مورد مطالعه قرار گیرد.

در ابتدای جلسه آقای غلامی مدیر‌عامل شرکت گزارشی تحلیلی از شرایط فعلی صنعت گاز‌مایع در دو بخش بین الملل و بازار داخل به همراه وضعیت شرکت پرسی ایران گاز را ارائه نمودند.

 

 

 

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر